wtorek, 9 grudnia 2014

Owoce w pigułce

Zastanówmy się, czy warto jeść owoce?

Napisane przez Wiktorię

Są one źródłem wielu witamin, są pożywne, a przede wszystkim pyszne. To prawdziwa skarbnica witamin, składników mineralnych i błonnika. Zamiast sięgnąć po ulubioną tabliczkę czekolady, czy baton wybierzmy owoc, którym się zasłodzimy i zaspokoimy głód.
Ale uwaga, owoce mogą być zdradliwe. Zacznijmy od tego, kiedy powinniśmy je jeść? Rano na śniadanie lub na przekąskę w pracy lub w szkole, ważne żeby je jeść do południa! Ja najchętniej wybieram owoce właśnie o poranku, wtedy dodaję do nich jogurt lub maślankę i mam fajny witaminowo-węglowodanowy posiłek i niezłego "kopa" na resztę dnia! Pamiętajmy, aby nie jeść ich za dużo, bo zawierają również cukry proste, najchętniej sięgajmy po truskawki, jabłka, gruszki, rzadziej natomiast po banany, winogron czy arbuzy, ponieważ mają one wyższy indeks glikemiczny (IG).
Oto moja odpowiedź: TAK! Warto jeść owoce!


 Oto bardzo fajna tabelka, którą wyszukałam w internecie (zwróćcie uwagę, że każdy owoc jest w 100 gramach!)

Kaloryczność owoców
Owoce (kaloryczność w 100 g)
Rodzaj owocu
0-40 kcal
truskawki, maliny, grejpfrut, melon, arbuz
41-50 kcal
pomarańcza, brzoskwinia, jabłko
51-70 kcal
ananas, winogrona
71-100 kcal
banan



Więcej informacji znajdziecie na tych stronach, z których również czerpałam wiedzę podczas pisania tego posta:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz